Feed aggregator

Hogyan mérsékelhető a koleszterinszint?

Webbeteg - 2 hours 57 min
A koleszterin a köztudatban szinte csak rossz tulajdonságai miatt vált ismertté, de a teljességhez az is hozzátartozik, hogy nagyon fontos a szervezet számára, ugyanis például létfontosságú eleme a sejthártyának, bizonyos hormonok, vitaminok, epesavak építőköve. A magas koleszterinszint azonban káros a szervezet számára.

A szaglás hiánya betegséget jelezhet - A Kallmann-szindróma

Webbeteg - 4 hours 58 min
Van-e összefüggés a szaglás és a nemi érettség kialakulása között? Természetesen a kérdés feltevése már sejteti, hogy a válasz igen. Van egy olyan kórkép, amiben a nemi éretlenség a szaglás hiányával vagy gyengeségével társul.
Categories: Egészség

Mit nevezünk mitralis prolapsusnak?

Webbeteg - 6 hours 29 min
A mitralis prolapsus egy kötőszöveti rendellenesség, tehát a billentyű szöveti felépítésének normálistól való eltérése, mely születéstől fennáll.
Categories: Egészség

A penészgomba-allergia kezelése és megelőzése

Webbeteg - 7 hours 58 min
Miért jelent komoly veszélyt a penészgomba-allergia? Miért elengedhetetlen a penészmentesítés és a megfelelő orvosi kezelés? Mit tehet a penészesedés megelőzése érdekében? Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a penészgomba-allergia kezelésével és megelőzésével kapcsolatban.

Májbetegségek első tünetei

Webbeteg - 9 hours 27 min
A máj a szervezet nagyon fontos szerve, melynek központi szerepe van az anyagcserében és a méregtelenítésben is, valamint az emésztés egyik szinte nélkülözhetetlen nedvét, az epét választja ki.
Categories: Egészség

C-vitamin - Miért fontos és miben fordul elő?

Webbeteg - 11 hours 27 min
A C-vitamin (aszkorbinsav) az emberi szervezetben sokrétű védőszerepet tölt be. Fontos szerepe van a kötőszövet, a fogak, az íny és a csontok felépítésében, a stressz kivédésében.
Categories: Egészség

Megszabadulni a szürkehályogtól - a szakértő válaszol

Vital - 12 hours 47 min
Népbetegség a szürkehályog a 65 év felettiek körében. Ma már tökéletesen és fájdalommentesen kezelhető, akár a betegség korai szakaszában is. Milyen lencsét válasszunk a tökéletes látához?

A térdfájdalom 5 gyakori forrása

Webbeteg - 13 hours 29 min
Az alábbiakban a térdsérülések öt leggyakoribb fajtájáról tájékozódhat. Dr. Páll Zoltán, a Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos a térdet érintő betegségekről és a hatékony gyógymódokról beszélt.
Categories: Egészség

Hogyan szabadulhat meg szemüvegétől?

Vital - 13 hours 47 min
Bizonyos életkoron felül alig akad olyan ember, aki ne szorulna látáskorrekcióra: 45-50 éves kor  felett legtöbben szemüveggel, kontaktlencsével bajlódunk, amely az idősödő szeműeknek segít visszaállítani a megfelelő látásélességet.Van mód arra is, hogy egyszer és mindenkorra megszabaduljon az összes látásjavító segédeszköztől.
Categories: Egészség

Fennáll-e önnél a szívritmuszavar kockázata?

Webbeteg - 18 hours 29 min
A szívritmusunkat számos természetes jelenség is befolyásolhatja, de bizonyos állapotok már kórosnak tekinthetők. Dr. Sztancsik Ilona, a Budai Kardioközpont kardiológusa, aneszteziológus, intenzív terapeuta segít megérteni, mi vezethet a normális szívveréstől a szívritmuszavarig.

A fogfájás leggyakoribb okai

Webbeteg - Sat, 04/20/2019 - 20:36
Leggyakrabban a parodontózis és a fogszuvasodás felelős a fogfájásért és az állcsontokban érzett fájdalomért. A fájdalom jellege és pontos helyének meghatározása alapján általában könnyű megtalálni az okot.
Categories: Egészség

Mi a leggyakoribb oka, ha lázas a gyermek?

Webbeteg - Sat, 04/20/2019 - 19:03
A láz 38 Celsius fok feletti testhőemelkedéssel járó, gyerekkorban gyakran előforduló állapot. Nagyon fontos azonban tudni, hogy ez nem egy betegség, hanem valamilyen betegségnek a kísérő tünete csupán, így akár hasznos is lehet számunkra.
Categories: Egészség

Uroszepszis: a húgyúti fertőzés talaján kialakult szepszis

Webbeteg - Sat, 04/20/2019 - 17:36
Az uroszepszis olyan állapot, mikor a húgyúti fertőzést okozó baktérium vagy gomba a véráramba jutva szisztémás fertőzést okoz, mely a vérrel a testben kering. Ezt a fajta vérfertőzést szepszisnek (köznyelvben pedig gyakran vérmérgezésnek) hívják. A szepszist leginkább tüdő vagy hasi fertőzések okozzák, az érintettek csak kisebb hányadánál (kb. 5%) áll húgyúti fertőzés a betegség hátterében.
Categories: Egészség

Gyakori daganatos betegségek első tünetei

Webbeteg - Sat, 04/20/2019 - 15:06
Napjainkban egyre többeket érdekel, hogy melyek az életkorral járó természetes változások, és melyek azok a problémák, amelyeket életmódváltással, mozgással, egészséges táplálkozással elkerülhetnénk. Nos, összegyűjtöttük azokat a daganatos megbetegedéseket, melyek elsősorban 50 éves kor felett jelentenek nagy veszélyt.
Categories: Egészség

A haskörfogat fontosabb jelzőszám, mint a BMI

Webbeteg - Sat, 04/20/2019 - 13:33
A világ legnagyobb elhízással kapcsolatos vizsgálatát az USA-ban végezték. Dallas városában véletlenszerűen válogattak be önkénteseket, és 2971 embernél végeztek labor, teljes kardiológiai és a legmodernebb képalkotó vizsgálatokat.

Láss csodát! A szemüveg története

Vital - Sat, 04/20/2019 - 13:15
Categories: Egészség

Nem mindegy, hogy mi van a ruha alatt - A női higiénia alapjai

Webbeteg - Sat, 04/20/2019 - 11:36
Nem mindegy, hogy mi van a ruha alatt, hiszen a személyi higiénia hiányában a különféle betegségek is könnyebben kialakulnak. A tisztálkodás alapjait már gyermekkorban elsajátítjuk, érdemes azonban ezen felül is néhány dologra odafigyelni.
Categories: Egészség

Szürkehályog műtét: melyik műlencsét érdemes választani?

Vital - Sat, 04/20/2019 - 11:15
Categories: Egészség

Ételek, amelyekért hálás lesz a szeme

Vital - Sat, 04/20/2019 - 10:45
A családi fényképalbumokba a nagyszülők már többnyire szemüvegesen kerülnek bele, és nem ritka, hogy kézinagyítót kell használni a mindennapos olvasáshoz, kézimunkázáshoz. Az időskori látásromlás azonban nem törvényszerű, az ezt okozó szembetegségek részben megelőzhetők. Mit tehet szeme egészségének megőrzéséért?
Categories: Egészség

Mit tud a mai lézeres szemműtét?

Vital - Sat, 04/20/2019 - 09:57
Számos lézeres szemműtét közül választhatunk, ha el szeretnénk dobni a szemüveget. Ma már hazánkban is elérhető egy olyan eljárás, ami annyira kíméletes a szemhez, hogy azok számára is lehetővé teszi a lézeres szemműtétet, akik erre korábban nem voltak alkalmasak.
Syndicate content