Feed aggregator

Segítünk felismerni a betegségeket - Így végezze az önvizsgálatokat

Webbeteg - 3 hours 49 min
Nem lehet elégszer hangsúlyozni a tényt, hogy egy-egy daganatos elváltozás korai észlelése és a korai szakaszban adott orvosi kezelés jelentősen megnöveli a túlélési esélyeket. Ennek tükrében igen fontos, hogy bizonyos önvizsgálatokat havi rendszerességgel mindenki végezzen el. Milyen önvizsgálatok ajánlottak?
Categories: Egészség

Segíthet a kávé a fogyásban

Webbeteg - 4 hours 17 min
Beindíthatja az úgynevezett barna zsírok feldolgozását, így hozzájárulhat a súlyvesztéshez a kávé - írja az Independent.

A Chlamydia-fertőzés

Webbeteg - 5 hours 21 min
A Chlamydia-fertőzés napjaink leggyakoribb nemi úton terjedő betegsége. A bakteriális fertőzés a méhszáj gyulladását okozza, de ha a kismedencébe terjed, akkor a petevezető gyulladását, károsodását is előidézheti és akár meddőséghez is vezethet.
Categories: Egészség

Erre a testrészünkre kevés gondot fordítunk!

Vital - 6 hours 9 min
A visszértágulatok nem csak elcsúfítják a  lábakat, hanem egyéb egészségügyi következményük is lehet. Mit tehetünk az enyhe visszerek enyhítése érdekében?

Fülzsírdugó - Ezért alakul ki nyáron gyakrabban

Webbeteg - 7 hours 8 min
A melegben a fülben található verejték- és faggyúmirigyek intenzívebben dolgoznak, ezért ebben az időszakban azoknál is jelentkezhet, akik egyébként nem hajlamosak a fülzsírdugó kialakulására.
Categories: Egészség

Így enyhítse a visszerek okozta panaszokat!

Vital - 7 hours 15 min
A visszértágulat miatt szenvedők között a nők százalékos aránya magasabb. A betegség korántsem csak esztétikai problémát jelent, de súlyosabb következményei kellő mozgással, kezeléssel megelőzhetők.

Fitymaszűkület (phimosis) gyermeksebészeti vonatkozásai

Webbeteg - 8 hours 48 min
Mi is tulajdonképpen a fitymaszűkület? Mikor igényel kezelést? Milyen terápiás lehetőségek jöhetnek szóba? Összegyűjtöttük a legfontosabb információkat, amit minden fiúgyermek szüleinek tudnia kell.
Categories: Egészség

Miért híznak nyáron a gyerekek?

Webbeteg - 14 hours 18 min
A hosszú nyári szünetben sokkal nehezebb megoldani a gyerekek étkezését, így könnyebben előfordulhat, hogy az iskolások azt esznek, amit éppen találnak otthon, vagy gyorsételekre költik a zsebpénzüket.

Csontritkulás és cukorbetegség

Webbeteg - Mon, 06/24/2019 - 20:34
A csontritkulás (oszteoporózis) a csontszövet szerkezetének károsodásával, a csonttömeg vesztésével járó anyagcserezavar. A betegségnek számos rizikófaktora van, többek között idült szervi károsodások, hormonális, endokrin eltérések, közöttük a cukorbetegség is.
Categories: Egészség

Éjszakai bepisilés - Milyen vizsgálatokra lehet szükség?

Webbeteg - Mon, 06/24/2019 - 18:36
Az éjszakai bepisilés betegség, melynek a kezelésére bizonyítékokon alapuló orvosi módszerek állnak a rendelkezésünkre.

MR, UH, PSA: a prosztata vizsgálata

Webbeteg - Mon, 06/24/2019 - 17:05
Közel 5 ezer férfibeteget kezelnek évente prosztatadaganattal a hazai kórházakban, leginkább a 70 év felettieket érinti ez a betegség, amelynek kialakulásában kockázati tényező, amennyiben a családban előfordult valamilyen prosztataprobléma. Fontos időben kiszűrni a betegséget.

A pneumococcusfertőzés

Webbeteg - Mon, 06/24/2019 - 16:05
A köznyelvben pneumococcusként említett Streptococcus pneumoniae nevű baktérium a típusos bakteriális tüdőgyulladás, a gennyes agyhártyagyulladás, valamint az arc- és orrmelléküreg-gyulladások tipikus kórokozója. Minden életkorban képes súlyos betegségeket okozni, a legveszélyeztetettebb az 5 év alatti és a 65 év feletti korosztály.
Categories: Egészség

Hogyan őrizhető meg a bőr épsége, ha inkontinenciában szenved?

Webbeteg - Mon, 06/24/2019 - 13:03
Az egészségügyi szakemberek egyetértenek abban, hogy a megfelelő és következetes bőrápolás elengedhetetlen az inkontinencia kezelésében.
Categories: Egészség

Mi történik a nyári melegben az erekben?

Vital - Mon, 06/24/2019 - 11:15
A nyári nagy hőség a visszeresek számára kész gyötrelem, hiszen a meleg csak tovább rontja a kitágult erek állapotát. Dr. Sepa Györgytől, a Trombózisközpont érsebész főorvosától megtudhatjuk, milyen kezelési lehetőségek vannak a visszértágulatok ellen.
Categories: Egészség

Miért alakulhatnak ki a szenvedélybetegségek?

Webbeteg - Mon, 06/24/2019 - 11:06
A negatív gyermekkori élmények hatására alakulhatnak ki a szenvedélybetegségek - mondta Makara Mihály, a Dél-pesti Centrumkórház orvosa.

10 +1 okos tanács visszerek ellen

Vital - Mon, 06/24/2019 - 10:02
Categories: Egészség

Milyen hatással van testünkre a stressz?

Webbeteg - Mon, 06/24/2019 - 09:33
Attól függ, hogy a stressz mekkora megterhelést jelent szervezetünknek és hogy milyen károkat okoz, hogy rövid vagy hosszú távon vagyunk-e kitéve negatív hatásainak.
Categories: Egészség

Mik azok a teratogén szerek?

Webbeteg - Mon, 06/24/2019 - 04:33
A teratosz görög szó, szörnyszülöttet jelent. Az orvostudományban teratogénnek nevezzük mindazokat a hatásokat, amelyek veleszületett fejlődési rendellenességeket okoznak. Ezek lehetnek többek között betegségek (pl.: kezeletlen cukorbetegség), külső ártalmak (pl.: radioaktív sugárzás), vegyszerek és bizonyos gyógyszerek.

A prosztata problémái - Gyakoribb, mint gondolná

Webbeteg - Sun, 06/23/2019 - 20:36
50 felett minden 2. férfi ismeri a prosztatamegnagyobbodás tüneteit, 80 felett pedig ez az arány már 80 százalék. Éppen ezért fontos, hogy egy férfiember se vegye félvállról a tüneteket, ugyanis idejében történő szűréssel a folyamat jól kontrollálható, az esetleges rosszindulatú elváltozás idejében felismerhető és sikeresen kezelhető.
Categories: Egészség

Hátfájás - Melyik úszásnem a jó választás?

Webbeteg - Sun, 06/23/2019 - 19:03
Az úszás a legmegfelelőbb sportok egyike azok számára, akik hátfájástól szenvednek. Egyrészt erősíti a törzsizmokat, másrészt nem terheli meg nagyon a gerincoszlopot, így a hátfájás problémájától érintett páciensek fájdalom nélkül edzhetnek, azonban nem minden úszásnem megfelelő a számukra!
Syndicate content